REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO E-MORUS.PL

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
1. Sklep internetowy działający pod adresem www.e-morus.pl prowadzony jest przez jednoosobową działalność gospodarczą Centrum zoologiczno-ogrodnicze AgroMAR Joanna Zbawicka-Marczewska z siedzibą w Jerzycach 35/7, NIP: 889 1474346, REGON: 386614616, e-mail: biuro.emorus@gmail.com, nr telefonu: 725889147.
2. Słownik pojęć:
1) Sprzedawca – Centrum zoologiczno-ogrodnicze AgroMAR Joanna Zbawicka-Marczewska, Jerzyce 35/7, 88-230 Piotrków Kujawski
2) Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny w domenie: www.e-morus.pl, za pośrednictwem którego sprzedawane są Towary, w tym za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia. Informacje dot. Towarów, w tym ich cena, warunki dostawy, czas realizacji Zamówienia, ewentualne warunki gwarancji, umieszczone w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klientów.
3) Klient – każdy podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych i składający Zamówienie w Sklepie (Konsument lub podmiot nieposiadający statusu konsumenta).
4) Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5) Regulamin – niniejszy regulamin.
6) Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie.
7) Zamówienie – oświadczenie Klienta obejmujące wolę nabycia Towaru od Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu. Zawarcie umowy sprzedaży Towaru następuje na skutek potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę (potwierdzone Zamówienie). Do korzystania ze Sklepu, w tym złożenia Zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży danego Towaru, konieczna jest akceptacja Regulaminu.
3. Warunki sprzedaży Towarów, w tym ceny widniejące na stronie internetowej Sklepu, jak również opisy Towarów, stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy sprzedaży – zyskują one dopiero z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta.

II. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ.
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem Sklepu i sieci Internet na terenie Polski. W przypadku sprzedaży poza terytorium Polski warunki sprzedaży ustalane są z Klientem indywidualnie.
2. Sprzedający dołoży należytej staranności, aby Towary prezentowane na stronie Sklepu pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego (Dostępność Towaru).
3. Zamówienia od Klientów mogą być składane Sprzedawcy w następujący sposób:
1) przez stronę www.e-morus.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2) na adres poczty elektronicznej: sekretariat.agromar@gmail.com.
3) telefonicznie, pod następującymi numerami telefonów 725 889 147 w dni robocze (z wyłączeniem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 9 do 16.
W przypadku, gdy Zamówienie nie obejmuje wszystkich informacji wymaganych przez Sprzedawcę, Sprzedawca – przed potwierdzeniem Zamówienia lub odmową jego potwierdzenia – może zwrócić się do Klienta celem uzupełnienia brakujących informacji.
4. Przesłanki przyjęcia Zamówienia do realizacji (potwierdzenia Zamówienia):
1) Dostępność Towaru;
2) w przypadku złożenia Zamówienia przez stronę www.e-morus.pl za pomocą funkcji dodania Towaru do koszyka oraz następnie poprzez przycisk “Realizuj Zamówienie” – prawidłowe wypełnienie formularza teleadresowego;
3) w przypadku złożenia Zamówienia e-mailowego na adres: sekretiariat.agromar@gmail.com lub telefonicznego – złożenie Zamówienia zawierającego co najmniej poniżej wymienione dane:
a) nazwę Towaru lub Towarów, dokładnym oznaczeniem oraz wybraną wielkością opakowania,
b) ilość zamawianych Towarów,
c) pełne dane teleadresowe do wysyłki – tzn. oznaczenie adresata (imię i nazwisko lub nazwa Klienta), adres dostawy (ulica, nr domu, mieszkania, kod pocztowy, miasto),
d) telefon kontaktowy (dla kuriera i do weryfikacji złożonego zamówienia)
e) informację o formie płatności – za pobraniem lub przelewem.
5. W przypadku, gdy Zamówienie nie będzie możliwe do zrealizowania w całości lub częściowo, w szczególności z uwagi na brak Dostępności Towaru, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany w tym o przyczynie braku możliwości jego zrealizowania. W takim przypadku, o ile będzie to możliwe, Sprzedawca w pierwszej kolejności zaproponuje w miejsce Towaru, w odniesieniu do którego nie nastąpiło potwierdzenie Zamówienia, Towar o tożsamych lub zbliżonych parametrach. O ile będzie to konieczne, Sprzedawca może w takim przypadku zaproponować Klientowi inny termin realizacji Zamówienia niż wynikający z Regulaminu, w szczególności uwzględniający czas oczekiwania na dostawę do Sprzedawcy brakującego Towaru. Jeśli Klient nie wyrazi zgody na powyższe, Sprzedawca nie potwierdzi Zamówienia i – jeżeli Klient dokonał uprzednio zapłaty za Towar, w odniesieniu do którego nie nastąpiło potwierdzenie Zamówienia – niezwłocznie zwraca Klientowi na rachunek bankowy Klienta otrzymaną od Klienta zapłatę za niezrealizowane Zamówienie.
6. Sprzedawca potwierdzi Zamówienie w przypadku jego zgodności z Regulaminem, w tym ziszczenia się przesłanek przyjęcia Zamówienia do realizacji (potwierdzenia Zamówienia).

III. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ.
1. Realizacja potwierdzonego Zamówienia w przypadku złożenia Zamówienia płatnego przy odbiorze rozpoczyna się najpóźniej następnego dnia roboczego po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
2. Realizacja potwierdzonego Zamówienia w przypadku złożenia Zamówienia płatnego przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy rozpoczyna się po zaksięgowaniu całości wpłaty (należność za Towar oraz koszty dostawy) za złożone Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy.
3. Potwierdzone Zamówienia są realizowane w godzinach pracy obsługi Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 09:00 – 16:00).
4. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów i realizacja potwierdzonych Zamówień następuje według kolejności wpływania Zamówień na te Towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży. O objęciu danego Towaru sprzedażą promocyjną lub wyprzedażą Sprzedawca informuje poprzez zamieszczenie przy opisie danego Towaru w Sklepie stosownej informacji, w tym obejmującej warunki promocji lub wyprzedaży.
5. Do każdego potwierdzonego Zamówienia załączany jest dokument sprzedaży w postaci paragonu oraz dokument gwarancyjny, jeśli na dany Towar została udzielona gwarancja. Na życzenie Klienta Sprzedawca wystawi fakturę VAT, pod warunkiem podania przez Klienta prawidłowych danych teleadresowych odbiorcy faktury VAT i jego NIP. Dokument sprzedaży (paragon lub faktura VAT) wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do wysyłki.

IV. CENY TOWARÓW I KOSZTY DOSTAWY.
1. Ceny Towarów podawane są w Sklepie w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

2. Zamieszczone w Sklepie ceny Towarów zawierają wszystkie związane z produktem podatki, cła i inne koszty, w tym podatek VAT, nie zawierają natomiast kosztów dostawy Towarów.
3. Zawarcie umowy sprzedaży Towaru następuje na skutek potwierdzenia przez Sklep realizacji Zamówienia oraz uwzględniając pozostałe postanowienia Regulaminu, warunki sprzedaży wskazane w Sklepie dot. danego Towaru, w tym jego cena i koszt dostawy są wiążące dla Sprzedawcy i Klienta na potrzeby ewentualnego zawarcia umowy sprzedaży takiego Towaru od chwili otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia.

4. Cennik dostaw

Poczta Polska Pocztex Kurier 48h do 28kg – 13,50zł
InPost paczkomat do 25kg- 14,99zł
InPost kurier do 28kg – 18zł

V. REKLAMACJA I GWARANCJA.
1.Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady Towarów zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.
2. Wobec Klienta niebędącego Konsumentem Sprzedawca odpowiada z tytułu wad na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi w ciągu 6 miesięcy od dnia dostarczenia Towaru do Klienta. Sprzedawca informuje konsumenta o jego uprawnieniach reklamacyjnych z tytułu rękojmi, ze wskazaniem, iż regulacja tej odpowiedzialności zawarta jest w kodeksie cywilnym.

Uprawnienia Konsumenta wynikające z tytułu rękojmi za wady nie ograniczają w żaden sposób ich uprawnień wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym, o ile gwarancja została udzielona.W celu skorzystania z uprawnień rękojmi lub gwarancji Klient zobowiązany jest należycie zabezpieczyć Towar oraz dostarczyć go (prosimy o dołączenie kopii dowodu zakupu lub innego dokumentu wskazującego na nabycie Towaru przez Klienta jak również kompletu akcesoriów oraz karty gwarancyjnej.) na adres:
CENTRUM ZOOLOGICZNO-OGRODNICZE AgroMAR, Joanna Zbawicka-Marczewska, Szewce 19, 88-230 Piotrków Kujawski.
3. Reklamacje z tytułu wad Towarów można składać pisemnie na adres Sprzedawcy: CENTRUM ZOOLOGICZNO-OGRODNICZE AgroMAR, Joanna Zbawicka-Marczewska, Jerzyce 35/7, 88-230 Piotrków Kujawski lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat.agromar@gmail.com. Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe Klienta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dokument sprzedaży bądź jego kserokopię lub w przypadku Konsumenta – inny dokument, z którego wynikać będzie sprzedaż Towaru na rzecz Konsumenta.
4. W związku ze złożoną reklamacją Klient zobowiązany jest dostarczyć reklamowany Towar wraz z wszelkimi częściami składowymi, z jakimi został wydany, na adres Sprzedawcy.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo 14-dniowego okresu rozpatrzenia reklamacji od chwili otrzymania towaru od Klienta, a o podjętych czynnościach i decyzjach zobowiązuje się informować Klienta.
6. W przypadku sprzedaży dokonanej na rzecz Konsumenta i uznania Towaru za wadliwy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszelkie poniesione koszty, w tym w szczególności koszty dostarczenia Towaru do Sprzedawcy. W przypadku niezasadności takiej reklamacji koszty dostarczenia Towaru obciążają Konsumenta.
7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
  2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą,
  3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.
    Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Usługodawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy: agromar@gmail.com
  4. Spory

Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa polskiego. Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem nie będącym Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

VI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY.
1. W przypadku odstąpienia od umowy przed wysłaniem zamówienia Sklep zwraca wszystkie otrzymane od klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności sklep dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie ustali z klientem inne rozwiązanie; w każdym przypadku klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tą rezygnacją.
2. Jeżeli rezygnacja następuje po wysłaniu zamówienia wstrzymujemy się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy.
3. Zwracane produkty prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz na adres Centrum zoologiczno-ogrodnicze AgroMAR Joanna Zbawicka-Marczewska, Szewce 19, 88-230 Piotrków Kujawski, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował Sklep o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
4. W przypadku rezygnacji z już wysłanego towaru Sprzedawca nie ponosi kosztów wysłania zamówienia ani kosztów zwrotu zamówienia, które kupujący poniósł na rzecz wybranej firmy kurierskiej.
5. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
6. Zwracany przez Konsumenta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, w miarę możliwości Towar powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży na adres: Centrum zoologiczno-ogrodnicze AgroMAR Joanna Zbawicka-Marczewska, Szewce 19, 88-230 Piotrków Kujawski.

7. Sprzedawca informuje Kupującego o braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 i okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy:

1.     Rzeczy z krótkim terminem ważności

Art. 38 ustawy o prawach konsumenta

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy:

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; Konsument nie ma możliwości odstąpienia w wypadku gdy sprzedawana mu rzecz ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia.

Z prawa do odstąpienia nie mogą skorzystać konsumenci, którzy zakupili na przykład specyficzne produkty, których zwrot nie jest możliwy ze względu na ich trwałość.

Nie istnieją żadne wskazówki interpretacyjne odnośnie tego co można rozumieć pod pojęciem „szybkiego” zepsucia, bądź „krótkiego” terminu, ale należy to interpretować jako okres czasu na tyle krótki, że odstąpienie od umowy w wypadku zakupu tych towarów uniemożliwiałoby jakąkolwiek ich dalszą sprzedaż dokonaną przez Sprzedawcę.

2.     Towary zapieczętowane

Art. 38 ustawy o prawach konsumenta

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy:

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

Konsument nie może odstąpić od umowy sprzedaży towarów, które zostały opakowane, a po ich otwarciu nie ma już możliwości stwierdzenia czy nadają się do dalszej sprzedaży.

3.     Rzeczy połączone nierozłącznie z innymi

Art. 38 ustawy o prawach konsumenta

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy:

w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Przykładem tego typu towaru może być np. ziemia do ogrodu dostarczana luzem, która po dostarczeniu, czyli wysypaniu na działce zostaje nierozłacznie połączona z gruntem działki.

4.     Umowy zawarte w drodze aukcji

Art. 38 ustawy o prawach konsumenta

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy:

zawartej w drodze aukcji publicznej;

Konsument, który zawarł umowę sprzedaży w drodze aukcji nie może odstąpić od zawartej umowy. Zgodnie z definicją jaka została określona w ustawie o prawach konsumenta, aukcją jest sposób zawarcia umowy polegający na składaniu organizatorowi aukcji w ramach przejrzystej procedury konkurencyjnych ofert przez konsumentów, którzy w niej fizycznie uczestniczą lub mogą uczestniczyć, i w której zwycięski oferent jest zobowiązany do zawarcia umowy.

Konsument mający możliwość odstąpienia, mógłby skutecznie uniemożliwiać wygranie aukcji pozostałym uczestnikom, a następnie nie brać żadnej odpowiedzialności za złożone przez siebie oferty.

8.Prawo odstąpienia od umowy

Klient Sklepu ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie nabytej rzeczy, lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta do odbioru, weszła w posiadanie rzeczy.

VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ ŚWIADCZENIA Z UMOWĄ Odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta

  1. Sprzedawca informuje o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności za zgodność świadczenia z umową.
  2. Sprzedawca informuje konsumenta o jego uprawnieniach reklamacyjnych z tytułu rękojmi, ze wskazaniem, iż regulacja tej odpowiedzialności zawarta jest w kodeksie cywilnym.
  3. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
4.Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
  1.  
 a)opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność
 b)przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi

 

 

5.Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:

 

– nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa i norm technicznych

– występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo jakie są typowe dla towaru  tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać

– być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

– być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

6.  Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

 

 

 

7. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.

8.  W przypadku niezgodności towaru z umową, Sprzedawca dokona wymiany bądź naprawy towaru na żądanie konsumenta, lub zwrotu kosztów zakupu.

9 . W przypadku niezgodności towaru z Umową sprzedaży Sprzedawca dokona wymiany Towaru bądź zwrotu zapłaty w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.

10. Koszty wymiany Towaru niezgodnego z umową ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.

11. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny.

12. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży wynikającego z niezgodności towaru z umową Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca należne środki bądź wymienia Towar  nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.

13. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.